סוגיית הרישום לישיבות הגדולות: אין תאריך רישום אחיד לכולם

אסתי פלד No Comments on סוגיית הרישום לישיבות הגדולות: אין תאריך רישום אחיד לכולם

הסדרי הרישום בישיבות האשכנזיות והספרדיות אינם דומים, בעוד האשכנזים סוגרים מראש על שיבוץ בחורים, בישיבות הספרדיות מתחילים רק ביא' תמוז, אך לא כולם נצמדים לתקנה. בשיחה מיוחדת ב'מהדורה המרכזית' התראיין הרב שמעון ביטון, ראש ישיבה גדולה שעמד על הבעיה: "אין אימון על הדיווח על הבחורים" | הרשם קריף: "הבחורי ישיבות מתבטלים בגלל החזרות המיותרות" | האזינו

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוגיית הרישום לישיבות: בימים האחרונים שבה ועולה סוגיית הרישום לישיבות הגדולות, אם הרישום לישיבות האשכנזיות כבר נסגר לפני פסח, בישיבות הספרדיות טרם החל הרישום, גדולי ישראל החליטו כי הרישום יהיה ביא' תמוז. הבעיה הייתה שישיבות טובות כמו 'בית שמעיה' לא רצתה לחכות עד יא' תמוז בגלל שלא רצו שישיבות אשכנזיות ייקחו את הבחורים הטובים כך גם עשתה גם ישיבת 'דעת חיים' בירושלים ועוד ישיבות.

הדבר עורר סערה גדולה בעולם הישיבות, אמש התכנסו עשרות ראשי ישיבות במעונו של הרב הלל הירש חבר מועצת גדולי התורה בכדי לשבת על המדוכה ולהגיע לפתרון מוסכם, רוב ראשי הישיבות הסכימו לקבוע את יום הרישום ביא' תמוז, אך זה לא כלל ראשי הישיבות, כרגע אין פתרון באופק. קשה מאוד להביא את כלל הישיבות להסכמה מלאה על זמן רישום יחד בין כלל הישיבות האשכנזיות והספרדיות.

הרב יצחק ביטון ראשי ישיבה גדולה ספרדית התראיין למהדורה והסביר את הבעיה: "אצלנו הרישום לא כמו בישיבות האשכנזיות, אין אמון מלא לגבי הבחורים בין ראשי הישיבות הגדולות לקטנות. דחיית הרישום ליא' תמוז עושה סדר בבלאגן, יש לימוד תורה כמו שצריך בישיבה עד סוף השנה".

יהודה קריף רשם בישיבות הגדולות התראיין גם הוא והסביר: "היום יודעים הכל על כל בחור, מידת הכישרון שלו היכולות שלו והמצב האישי שלו. בישיבות האשכנזיות יודעים מראש ורק בכו' תמוז מתחילים להיבחן והם בלחץ גדול מאוד ולכן הם לומדים בגלל המבחן אבל הישיבה כבר סגורה מראש. גם לאחר שהוא מתקבל לריאיון הלחץ נמצא. הישיבות הספרדיות היו צריכות ללמוד מהאשכנזים".

חתימת ראשי הישיבות הספרדיות על תאריך תחילת הרישום על יא' תמוז:

WhatsApp Image 2019-07-01 at 22.11.46 WhatsApp Image 2019-07-01 at 22.11.48(1) WhatsApp Image 2019-07-01 at 22.11.48

 

האזינו לשיחה:

צילום: פלאש 90


0 תגובות